I LOVE YOU SOOOO MUCH BABY

Tuesday, 15 May 2012

kereta-kereta Impian aku suatu masa akan datang :))

Assalamualaikum semua warga blogger..sihat x?kalau xsihat makan la ubat eheheh>><<!!
hari ni aQ nak kongsi kan kat kamu semua kereta idaman aQ yang sekian lama aQ impikan tapi xdapat lagi sekarang InsyaAllah mana tau suatu hari 6t salah satu kereta kat bawah ni aQ ada ke kan ..mana tau tu semua kan Kuasa Yang maha Esa..ekek


kereta Pertama aQ ialah Vios...



kereta keDua aQ ialah Camry..


kereta keTiga aQ ialah Estima..


kereta keEmpat aQ ialah FairLady Z..


kereta keLima aQ ialah VellFire..


Dan kereta terakhir yang aQ minat ialah BMW X6..


ini sahaja lah kereta yang aQ minat..ada banyak ag kalu kowg nk tau..p yg ni la koleksi kereta2 yg aQ paling minat..eheh...erh knp ko minat kereta buatan luar negara je lam negara xde ke bro?eheh oh ya ad.xkan la aQ owg Malaysia xminat kereta buatan Malaysia kut..aQ kalu kereta malaysia aQ paling minat pon kereta MYVI EXTREME,WAJA&PERDANA..tu je la kereta Malaysia yg aQ suke eheh..ok baibai..:))








Friday, 11 May 2012

sahabat part 1

Asslamualaikum semua..ha yg nie kisah kawan2 aq part 1..6t part 2 akn menyusul k..sabaq na..ahahha

video

buat masa ni aq tgh gilekan mengedit video je ahah...p lam video kali ni yg best nya ..aq belajar crop lagu ..so kowg akn dgr lagu lam ni separuh2 je la..dgr dulu baru komen k...ahha...kalu ada sesiapa nk kongsi kan ttg mengedit video ni aq sudi mendengar ajaran MU itu ahah..ok..peace (Y)

Thursday, 10 May 2012

Kenangan saat yg paling terindah buat aQ ahahah

Assalamualaikum semua..hehehe..lama betul aq xupdate blog ahah..
hah!! ni aq buat video utk kawan2 aq yg setia ag berkawan sampai sekarang..ahah
video ni sangat bermakna buat aq dan lain2..kerana semua gelagat ad lam video ni ahah...
aq xde la pandai sgt buat video ni sekadar nk tgk e tu bole la..ahah..selamat menonton ya..

video

kepada kawan2 aq semua..sori la video ni aq da cuba upload lam FB p xleh..xtau knp..so aq upload la lam blog aq supaya kowg leh tgk hasil tgn aq sendiri buat ahah..walaupun yang ado je kan ahah ekekek...:))

Tuesday, 17 April 2012

Pilihan Tepat , Impian Terpahat :))

Assalamualaikum buat semua warga Blogger :))..
sudah lama aku xupdate blog maklum lah sekarang sudah bekerja BZ siket..
Ha! pada ari ni aku nk kongsi kan bersama kowg semua macam mana nak singkatkan masa 30 tahun menjadi 3 tahun sahaja untuk kita berjaya di Alam kerjaya..Bagaimanakah? baca ni~~

aku menceburi dalam bidang ni baru lagi..tapi aku yakin dgn diri aku yang aku membuat pilihan tepat untuk menjana masa depan aku kelak...walaupun aku masih menunggu tawaran belajar aku sekarang sudah mula berdikari untuk mencari duit untuk menabung kewangan aku di University ataupun di intitusi yg aku akan menetap di situ 6t..

aku berazam dalam diri aku ..aku xnak membuat pinjaman PTPTN kerana ianya akan menyusahkan hidup aku kelak...dan aku berazam lagi aq nk mencari sebanyak RM10,000 dalam masa yg singkat seperti hari ni...syukur Alhamdulillah Tuhan menemukan aku dgn seorang Usahawan yang berjaya..Ianya mempelawakan aku satu pekerjaan yg Fleksiber tanpa mengikut waktu pejabat pun...kerjanya sgt mudah dan mampu memperolehi pendapatan sebanyak RM3,000 setiap bulan...

Syukur Alhamdulillah ...pada masa kini ramai yang mahukan hidup yang senang dan ingin mengubah nasib hidup keluarga masing2..katakan YA pada diri anda semua...kerana ianya sgt mudah dan fleksiber ..masa kerja adalah mengikut masa anda sendiri...anda tidak perlu ragu2 dalam kerjaya ini..

Sekiranya ada sesiapa yang berminat untuk tahu dan tertanya-tanya apakah kerjaya ini..bole la PM saya di inbox FB sya...dan kita bole berjumpa face to face dan saya bole jelas kan A hingga Z...dan saya yakin 100% anda semua akan xpercaya...

Syarat-syarat yg ditetapkan ialah:-

1.umur haruslah 18 tahun dan keatas.
2.YAKIN pada diri sendiri yang kamu BOLEH!!!
3.berfikiran positif terhadap orang..
4.Semangat yang tidak henti-henti..
5.Tidak mudah berputus asa..

#kepada yg berminat bole PM saya di Inbox kt Fb k..dan saya sgt galakkan kepada lepasan SPM yg sedang ataupun tengah menganggur pada hari ini..kerana peluang ini hanya datang sekali sahaja...sekirangnya ada yg berminat ataupun yg duduk di area KEMAMAN saya sgt mengalu-galukan kedatangan anda dlm kerjaya seperti saya ini kerana ianya mendatangkan pendapatan bole mencecah RM3,000 setiap bulan untuk itu bole la kita menabung untuk menanggung pembelajaran kita kelak..kepada suri rumah pun bole turut menyertai kerjaya ini kerana ianya tidak memilih pakat ataupun umur seseorang...#assalamualaikum#

Tuesday, 13 March 2012

aQ kEsAl DeNgAn KaMu SaYaNg :'(

sayang tergamak kau membuat aQ begini..apakah salah ku padaMu sayang? ,dimana kesetiaan MU terhadap ku selama ini..mengapa dan kenapa kau tegar membuat ku derita kerna kecuranMu dengan pasangan baruMu sayang..aQ selama ini bukan meninggal kan mu .. hanya pergi mencari wang untuk majlis perkawinan kita nanti sayang..

Tapi tergamak kau membuat hati ku kecewa..tidak pernah lagi ku merasakan begitu sakit hati ku..ini lah kali pertama ku merasa kan ku dipermainkan seorang perempuan yang ku cinta sejak zaman persekolahan lagi hinggalah masuk University dan habis semester aQ sanggup menunggu kau sayang..tapi kenapa sekarang kau curang dan mengapa kau mendua kan aQ sayang..adakah ini ADIL buat Mu sayang?

sayang aQ tak habis fikir tentang masalah kau yang menduakan aQ dan juga kau mencurangi cinta kita yang mulia itu..kau tak terfikirkah sejenak sayang yang kita sudah hampir menyiap kan sebuah masjid yang akan dibina oleh kita berdua..tetapi mengapa kau berbuat begini terhadap ku..

sekiranya kau menanyakan kepada ku ..adakah aQ kesal dengan kejadian berlaku sekarang ini..?..sekiranya kau nak tahu apa jawapan yang aQ akan jawab inilah "aQ sangat kesal dan kecewa dengan sikap kau terhadap diriKu "..

sayang aQ mahu kau tahu yang aQ mencintaiMu setenggah nyawa ku sayang..tanpa kau disisi ku tidak bermakna lah kasih sayag ku selama ini terhadap orang yang aQ cinta..sayang aQ mahu kau tahu yang aQ sangat mencintai Mu ..sekiranya kau bersama pasangan baru yang lebih kacak & hensem daripada ku ..aQ akan tetap mencintai mu sapai ke akhir hayat terakhir Ku sayang..

aQ hanya boleh redha denga apa jua berlaku terhadap diriku bersama mu selama ini..aQ harap percintaan kita akan berakhir dengan kebahagian..namun sebalik luar fikiran ku terjadi terhadap diriKu bersama Mu..ya aQ tahu kita hanya boleh merancang ..tetapi dengan kesalah kau sayang membuat kan perhubungan kita hancur begitu saja..apakah ini yang kau mahu selama ini sayang?..

bohong lah aQ tidak rasa sakit hati terhadap mu..namun apa yang aQ boleh buat..kau sekarang sudah pun mempunyai teman lelaki baru..dengan begitu mudah kau melupakan aQ sayang...namun sebaliknya aQ susah nak melupakan dirimu kerana Kau adalah cinta pertama Ku dalam hidup ku dan dalam dunia percintaan ini..

seseorang lelaki susah nak melupakan teman wanitanya yang mereka sayang..tetapi wanita begitu senang untuk melupakan seseorang lelaki yang mereka pernah sayang seketika dulu..sayang walaupun kau sudah melupakan aQ tetapi aQ tak akan melupakan kasih sayang kita selama berbelas tahun kita bercinta...

:: SELAMAT TINGGAL SAYANGKU ::
                      :: I LOVE YOU FOREVER AND EVER ::

Wednesday, 8 February 2012

BeRtEpUk SeBeLaH TaNgAn !! :'(



Pada pertama kali aQ melihatnya di suatu sudut bilik darjah, aQ terpukau dengan wajahnya dan juga cara percakapannya dengan rakan-rakannya itu..pertama kali juga aQ merasakan dia adalah milikku tapi sayang apa kan daya aQ hanya bertepuk sebelah tangan..aQ juga sudah putus harapan untuk dia menerima CINTA ku ini..sebelum itu aQ pernah ujarkan perkataan yg manis buat si dia ..tapi nak buat macam mana da orang xsukakan kita lagi..aQ redha dengan ketentuan Ilahir ..

Aq xnak kerna CINTA aQ hancur dan kerna CINTA juga aQ boleh menjadi gila..syukur alhamdullillah Iman aQ masih kuat mengatakan yang aQ aka dapat yang lebih baik drpd si dia..pada mulanya aQ mmg sukakan si dia walaupun masa itu setenggah rakan2 karib aQ sudah pun mengetahuinya..walaubagaimanapun aQ redha dan hanya mampu berserah supaya jodoh yang aQ terima ianya haruslah bertudung, menutup AURAT & menerima ahli keluarga aQ dengan seadanya..dan juga haruslah ianya menghormati kedua ibubapa aQ sepertimana ianya menghormati kedua ibubapanya...

ramai rakan2 aQ bertanya padaku citarasa bagaimana yang aQ ingin kan menjadi kan seorang isteri suatu hari 6t..bagi aQ saiz, rupa & harta tidak penting bagi aQ...bagi aQ ianya jujur dan ikhlas mencintai aQ dan juga keluarga ku itu sudah memadai buat aQ...ia tidak dinafikan harta mmg penting pada zaman sebermoden ini..tetapi aQ tidak memilih perempuan yang berharta ataupun berpakat..aQ hanya inginkan seorang isteri yang misali boleh menjaga aQ dan juga anak2 aQ itu sahaja...

InsyaAllah suatu hari 6t mesti ada seorang perempuan yang akan bertambat di hati aQ ini..sekiranya jodoh kami bersama kami akan segerakan yang wajib terlebih dahulu..membina masjid itu sangat mudah tetapi halagan nya sangat lah padat ..dalam rumah tangga mestilah banyak pergaduhan antara kita dan juga isteri..dari situ lah Allah mahu menguji kesabaran kita seorang isteri ataupun seorang suami...kerana syurga seorang isteri di telapak kaki suaminya yang tercinta...walaubagaimanapun kita tidak boleh lalai sebagai anak kita haruslah bertanggungjawab terhadap kedua ibu bapa kita...kerana tanpa mereka siapa lah kita di atas muka bumi Allah SWT ini..

#Dengan lafaz Bismillahirahmanirahim, Assalamualaikum..#

MinAt kAt mErEkA !! kekeke :)

MANTOP :)
ERRA FAZIRA
aQ mmg minat Erra Fazira dr kecik ag..ahah..dan juga aq minat ngan 
lakonan dan nyanyiannya..hehe :)

ANA RAFFALI
aQ minat Ana Raffali nie sejak aQ dgr lagunya berjudul
"HUJAN BUNGA DI KUALA LUMPUR" best hehe :)

YUNA
aQ minat yuna pertama kali hati aq terpikat kat lagu dia berjudul 
"DAN SEBENARNYA" hehe :)

NAJWA LATIF
aQ mmg minat najwa nie dia mmg comei an..hehe:)
dan lagu "CINTA MUKA BUKU & CARTA HATI"
 mmg the best la gua cakap kat lu ahaha :)

TAYLOR SWIFT
yg nie mmg aQ minat jugak...suara dia perhh...nak2 masa dia 
nyanyikan lagu berjudul "MEAN" perhh..cair aQ ase sekejab ahah :)


#ada banyak ag ..klu nk letak kesemuanya nmpknya besok un xhabis..kekek :)#

Wednesday, 25 January 2012

hApPy NyA !!! hEhE~~'!!

as salam semua :)..aq ary nie nk cite sikit ttg pengalaman aq p amali motor ari nie kat PSM KEMAMAN huhu..
pada pukul 8.13 minit pagi aq sapai kat depan pintu PSM KMN ..aq pun masuk dan trus p cop jari untuk menjalan kan amali motor pada pagi tu ahah...dan juga aq ad sowg kawan nma nya hadi dia un buat amali sama ngak ngan aq dan juga special punya kawan aq sowg ag aq pggl dia Makcik je..ahaha...makcik nie perh cool gile...makcik nie mmg stu kepala ngan member aq yg lain la...stu ag makcik ni suka bercerita dan juga peramah owg nya..umur nya ialah 41 tahun..dia ambik lesen kereta dan juga motor sama la ngan aq jugak...hehe:)

pada pg tu lpas je cop jari tu akak kerani tu bg nombor plat motor yg akn kita owg pandu pergi ke litar motor lah...kita owg un apa lagi sesudah je dapat nombor plat motor tu aq sempat ag bertanya kan kerani tu.."dah akak kunci nya mna ?mcm mna saya nk start akak?..tetiba akak2 yg lain suke lak..pada mula nya hairan jugak aq..rupe2 nya kunci motor mmg dah melekat kat suis motor...kunci pada motor xan bole keluarkan begitu sahaja...ahah...aq dan member yg lain mula la perjalanan pergi ke litar motor tu..kan...lps tu kita owg parking kat tmpt yg disediakan da la an..eheheh..

aq dan yg lain un ddk kat pondok berhampiran litar motor tu la...pastu ad cg sowg mai dia ckp "ok,yg sape amali xyah bergerak drpd tempat ddk masing2...yg pergi kat pondok hujung sana cume calon2 yg sudah ad lesen L'..aq masa tu xgerak un cume yg lain je gerak ahahah...aq un still je ddk kat situ je lah...lps beberapa puluh minit dia menerang kan kegunaan litar motor nie cmna nk pusing angka 8 dan sebagainya lah..aq un angguk2  je lah ahah...

lps tu da habis beri ceramah sikit dia un suh semua calon2 amali naik motor masing2 pastu mule kan latihan percubaan..ahha..nie nk gelak nie ahah..first sekali makcik tu yg mule kan pastu aq dan yg lain2...sebenar nya aq yg suh makcik tu p buat dulu bb kat situ dia sowg je yg terlampau mude la kate kan ahahahaha...

tibe time aq mula ..aq un masuk angka 8 tu ok je cantek je..pastu pegi pulak ke titian ...yg nie lah aq paling lemah sekali ..betul2 cukup 3 kali baru aq bole imbangkan badan aq kat titian tu..betul lah kate owg ea...kat titian nie lah ramai yg gagal masa test JPJ ergghh...mintak2 aq lulus la iye buat ngan JPJ 6t..FUHHH!!!..

tapi selepas amali pg tadi lps cop ibu jari untuk check out balik ..kerani tu ad bagitau kat aq..lesen kamu akn diproses selama 2minggu sahaja lagi...aq un ap lagi huuureeyyyy..laa..ahahaha...aq rase aq akn dpt lesen L kereta & motor serentak xsilap..sbb aq buat kedua-2 amli kereta ngan motor pada minggu yg sama ..hureyy..heheheh...pastu akak kerani tu ad ckp siap lesen L 6t dia akan call kat nombor henfon aq ..heheheh...

ad lesen L nieh leh la aq p merayap sowg2 hehehehe...p aq akn ajak member2 aq juga yg ad lesen L & juga P..hehehe...pape un aq banyak berharap semua urusan aq mintak2 la berjalan ngan lancar nya kan...hehehe..
yg paling aq takut masa nk test kereta ngan JPJ 6t perh..mintak2 la aq lulus sekali je...perh klu terkandas bayar ke JPJ RM 100 tuh...mna nk cari ..erhh..da la lesen mahal da nih ..fuhh..aq akn berusaha sapai aq bole buat...xkire ap jua badai melanda aq..aq akan ttp berdiri teguh untuk mencapai kejayaan dalam hidup aq sendiri...hehehehe..

##sapaikatsinisajalahperbincangankitanya..hehehehe##

Wednesday, 18 January 2012

7- ELEVEN ha?!!!!

hai ahah..xknp aq ase nk gelak ahah...
aq baru tau td mak aq cakap ad borang permohonan kerja kat 7-ELEVEN..kekek
borang permohonan tu da ad kat tgn aq sekarang 2 keping...
satu yg aq dan satu ag aq nk bg kat syafiq member lama aq ahah..


ha! 7-ELEVEN semua owg tahu la kan dia sebuah kedai 24 jam...aq ase aq nk apply la diri aq kat kedai 7-ELEVEN nie..maklum la mo cari pengalaman bekerja la kate kan..sebelum masuk U nie kan..ahahah...gaji yg dia akan bayar kan kat kita un ats pada RM1000 henggit an..so klu kerja 8 bulan kat situ da bape da dapat an...bole da beli motor sebuah ahahaha....tambah lagi ngan gaji yg aq dapat bulan2 drpd ayh aq RM150 henggit..bape da kat situ sebulan gaji aq an..ahaha..bestnyek aahahahah

pape un aq aka semua nie satu pengalaman yg manis dlm hidup aq ahah...kita ni xbole sangat memilih kerja an..6t an jadi menganggur lak an..so nk elak drpd menganggur baik aq kerja tuk sementara waktu nie an kekek....cg2 aq un ad ngak suh aq kerja ..bole dapat duit an..senang kita nk beli barang peribadi kita an ahah...xyah mintak2 ag ngan ibu bapa kita kekek...first gaji aq dapat aq nak raikan kat RESTOREN BANGGOK ahahah....

lpas tu duit yg lebih aq nak simpan dalam bank lak ahahah...biar je dlm bank tu..bile da penuh dan da cukup ..aq akan keluarkan semua duit tu n mo p beli motor lak se ahahah...bole la aq p jln2 kemana je aq suke..dan aq akan tunai kan janji aq kat someone aq tuh..ahahah...pape un lepas dapat lesen lu belaka..ahah..

P/S :**klu kita ad taruk janji ngan owg kita harus tunai kan janji kita baru la kemudian hari owg yg kita janji tu xan menggukit ag an..satu  ag kerja dgn seikhlas hati dan taruk niat kita bekerja untuk menambahkan lagi pengalaman hidup kita..jgn sesekali jadi "tangan panjang" kerna perkara itu la owg bole memecat kita drpd bekerja tahu x?..so jaga lah sikap semasa bkerja..klu kita buat baik ramai yg suke kita..tapi sekali kita buat kesilapan beribu owg xsuke kat kita ingat tu k..Assalamualaikum!!**

Tuesday, 17 January 2012

rUnTiNg HaRiAn aQ tAhUn 2012 !!

hai you all ..wazzap sihat ke x? kekeke..
arini aq nak cite pasal runting harian aq pada tahun 2012 nie...
maklum la da habis sekolah tingkatan 5 la kata kan..
sebelum tggu result tu keje la dulu an kekeke..
cari duit untuk tampung belajar 6t..kekke
tu pun kalu bole masuk U la an kekek...


ha! skrg nie baru aq mula kan cite aq ahahahah...masuk je tahun baru tup-2 aq jadi pemandu lak an...pelik an xde lesen pape un jadi pemandu ahahah...bukan ap aq jadi pemandu bg adik-2 aq dua owg nie hantar diowg pegi sekolah pagi-2 ..maklum la kan dua-2 pepuan an..so start bulan 1 baru-2 nieh ayah aq gaji aq setiap bulan RM 150 henggit..gaji aq untuk hantar adik-2 aq....ahahha....mule-2 terkejut ngak an atar adik p sekolah un ad gaji..mula-2 tu mmg xpercaya la an...ahha...tapi da lame-2 percaya jugak la...ahah...


bagus ngak ayh aq bg gaji ke aq...bole aq beli barang peribadi aq an dan juga kasut sekali ngan baju-2 dan seluar untuk bawak p ke PLKN 6t an..xla pakai yg sama je ahahah...aq mmg xsabar nk p PLKN nieh ahaha...nk tgk cmna tempat KEM PLKN an ..ahaha....pape un itu la runting harian aq setiap hari...aq cume antar diowg pagi sahaja ..balik sendiri ahahah...tapi mule-2 tu mmg xsanggup ngak an ..kena bgn awal pg da la aq tido kul 2,3 pg baru tido...pastu nk bgn lk antar diowg ahaah..pape un aq buat kerja ngan ikhlas semua...ahah


ha! dan runting harian aq akan bertambah bermula bulan 2 nieh bb aq mintak keje kat pantai selamat jadi sebagai tukang paking barang makanan kekek..ntah berapa la gaji aq dapat 6t ahahah...pape un aq nk berdikari sebelum masuk belajar..6t bila da masuk belajar ssh da nk keje lok an ahaha...pape un aq rase gembira sekarang bb da xlama lagi aq akan bakal memengang lesen memandu MOTOR & KERETA ahaha...so aq akan bebas ..ahah..pape un aq bebas bersama kengkawan aq yg tersayang semua nya ahahah...


dan juga ad beberapa tempat yg istimewa aq nk ajak kengkawan aq pegi ahah...nk pegi kat sana mesti kena ad lesen sbb kena melepasi kawasan JPJ ahhahah..dan juga aq sagat gembira lagi nieh 6t gaji aq akan bertamabah ..ahah...antar adik aq ..aq dapat gaji + pulak ngan gaji kat pasaraya pantai selamat ..ahahahah...yaeaarhhhh!!
nmpaknya mmg terkabul la ap yg aq nk beli ahahaha..yahoooooo...suka nya aq..ahahahha...

P/S:**bekerja lah dgn seikhlas hati kita supaya duit yg kita dapat itu halal...dan juga bekerja lah dgn penuh gembira..baru lah boss kita senang hati tgk kita bekerja an..ahahah..ok Assalammualaikum**

Friday, 13 January 2012

kAlAu BoLe La An...!!!

Assalammualaikum wbrth...
mesti hairan an kenapa permulaan tajuk aq tulis cmtu kekek..:)


InsyaAllah..kalau di izinkan keputusan/result aq molek aq suda un bertaruh azam untuk menyambung sesi pempelajaran aq di IPTA dgn subjek yg aq minat...di sana banyak University2 yg menawarkan kerjaya yg kita semua minat...tetapi aq sangat risau sekiranya cita2 aq ni xkesampaian...tapi aq xan berputus asa k...dan juga aq juga bukan seowg yg suka berputus asa sebelum mencuba..ahaha..:)

InsyaAllah sekiranya dapat firstly aq akn ambik jurusan yg aq minat la an..tu un kalau bole masuk ke U la an..semua owg nak masuk U or Intitusi yg menawar an subjek2 yg kita sendiri minat an..heheheh:)..mintak2 la keputusan aq molek dan cantek supaya kerjaya yg aq minat nieh dapat...aq da berusaha dgn sedaya yg mungkin untuk menjawab paper2 SPM yg berlansung aritu...

dan juga aq sangat berharap kawan2 aq semua masuk U...paling penting sekali rakan2 sekelas aq ..aq harap sangat diaowg masih ad minat ntuk belajar semula...aq banyak sangat menaruh cita2..mula2 bercita2 untuk jadi Tukang masak(Cheff)..seterusnya bercita2 mahu jadi Jururawat..dan juga terakhir sekali cita2 aq ialah untuk menjadi seowg Wartawan hiburan tanah air kita(Pembaca berita)..kekeke...:)

tapi yg terbaru sekali aq malas nk bagitahu sekarang biarlah ianya menjadi rahsia..ahahah....:)..
semua owg ad menaruh cita2 masing2 an..ad yg nak keje kat pejabat ad yg nak keje kat sebagai owg atasan an..mcm ag la heheh....apa yg penting selepas ag menjalani PLKN aq akan tentu kan kerjaya aq ap..heheh...insyaAllah masa itu mungkin aq da bersedia untuk mempelajari subjek yg baru dan yg aq minat..kebiasaan nya sekiranya kehendak kita menda yg ssh aka menjadi mudah untuk kita belajar betul an ?
hehe:)..

P/S :**berdiri lah dgn kehendak sendiri k..jgn menharapkan simpati owg lain dan juga jgn sesekali membebankan ibu bapa kita k...jgn benarkan owg yg mengatur keperibadian kita k...pikir lah ke depan supaya kita lebih yakin untuk membuat keputusan 6t k...**

Thursday, 12 January 2012

wAnItA :)

hai...lamanya xupdate sowy...ahah..ad keje keke..:)
dan juga dgn kesempatan ini aq nk ucap kan selamat tahun baru buat teman2 aq teman2 lam FB,dlm Twitter dan juga lama sosial yg baru aq buat MFACE!!..hehe:)

permulaan 2012 tahun nie sangat menyenangkan dan juga syukur Alhamdulillah pintu rezeki aq semakin terbuka luas..hehe...:)..walaubagaimana pun aq berdoa semoga permulaan 2012 korg penuh bermakna k...Azam yg tahun lepas da termakbul ke belum ahaha:)..



kenapa erk tetibe aq letak lagu nieh ahah...ha! pada arini aq nk cite an pasal wanita?..wanita byk perbezaan dr segi fizikal dan juga gaya pemakaian an..hehe...bukan ap motif yg pertama aq nk cite sal pepuan yg aq suke an minat kat dia..semenjak firts time jupe ag keke...wanita nie dia yg aq kenal baik ,peramah dan juga pandai berkomunikasi dengan owg yg baru saja beberapa minit kenal seolah2 da kenal lame an..hehe:)...wanita macam nie la aq cr...bukan ap..aq an jenis pendiam atlist kalu ad wanita mcm nieh bole la naik an semangat aq ntuk berkomunikasi ngan owg2 yg aq baru kenal an...kekek:)..aq mmg selalu idam an pepuan yg macam nieh..tapi sayangnya aq cume untuk memutuskan untuk sebagai kawan sahaja...bukan ap..sekirangnya kita owg ad jodoh ad la klu xde redha je la a..kekek...:)

aq sering msj nga dia..bertanya khabar dan juga lain2...ahaha:)...ramai kawan aq nak an kita owg bersatu..tapi aq xbole sekiranga aq bersedia ntuk jadi psg dia..tapi dia just anggap aq kawan biasa je an so aq xla taruh harapan sgt..sikit2 tu ad la an...keke:)..aq xbermaksud nk memperburuk an sesiapa..k..kekek:)
aq sebenar nya ad perangai pelik semua owg xtahu ahah..tapi aq malas nk ckp keke..:P...kadang2 aq anggap dia cm kwn aq kadang2 tu aq anggap dia cm adik aq dan juga kadang2 tu aq anggap dia ******* aq jugak ahaha....mmg aq suke beranggap la ahah...semua tu xan jadi kenyataan punya...hanya hayalan dan bayangan aq je..ahah...tapi kata la an suatu hari 6t terbukak hati dia kat aq an..mmg aq xan lps an dia...konfen...aq xpenah un rase cm ginie sebelum nieh ahah....ssh doe mo cr pepuan/wanita cm gitu zaman sekarang...klu ad un mujur la an..ahah:)

kat sinie juga aq nk ckp juga..sekirangnya kita sayang w'pun kat si DIA...sekiranya waktunya kita ttp kena lps an dia juga...lps bukan bermakna kita da xsayang or lain2 ag...kita lps sbb kita terlampau mencintainya ...dan juga aq nk nasihatkan jaga perasaan batasan aurat dan sebagainya...bukan bermakna kita bercinta dgn nya kita da bole buat sesuka hati k...kita ad batas aurat dgn bukan muhrin & mahram kita k..so sebagai owg islam kita patut taat dgn batas aurat k..jgn mudah terpedaya ngan cinta MONYET k...kerana cinta monyet juga lah kita bole kehilangan MARUAH kita sebagai perempuan k....klu nk bercinta sgt bole xsalah un...agama xmelarang un kita bercinta un kan..keke:)...so bercinta la sekadar ntuk mengisi kekosongan dlm hidup da la...dan apabila bercinta jgn la sesekali kita mengecewai psgan kita k...seharusnya kita mengambil pengajaran dan juga ingat sebelum melakukan nya k..satu lagi kita mesti selalu ingat kerana SYAITAN/IBLIS selalu bersama kita kemana sahaja kita pergi w'pun di penghujung dunia k....jadi kita harus lah membekalkan dgn doa2 dan ayat2 suci Al-Quran..k...


**harap maaf sekiranya ad terkasar bahasa ataupun tersalah tafsir k..hehe:)..ini hanya pendapat aq sahaja..**