I LOVE YOU SOOOO MUCH BABY

Tuesday, 27 December 2011

6 mAkAnAn uNtUk KuLiT cAnTeK..hEhE!!

hai ..salam semua...da lama da xupdate blog aq nieh an..hehehe:)..bz sket ..hehe:)..!!



IKAN..!!

~Ikan berlemak seperti salmon , tilapia dan ikan kod sangat kaya dengan asid lemak Omega 3 yang sangat bermanfaat untuk memperkuat kulit.Terutama bagi mereka yang menderita penyakit kronik seperti Atopik dematitis. Selain itu, beberapa jenis ikan (kod dan salmon) kaya dengan vitamin D yang penting untuk tulang.Jika anda tidak makan ikan kerana suatu sebab, cubalah makan telur yang berasid lemak Omega 3 dan daripada sumber tumbuh-tumbuhan seperti kacang walnut dan hazelnut. Bagi yang vegetarian sepenuhnya , mungkin perlu mengambil suplemen vitamin D setiap hari..



TEH HIJAU..!!

~Teh ini mudah didapati dengan harga yang tidak terlalu mahal . Anda boleh meminumnya setiap hari kerana teh hijau kaya antioksidan yang bermanfaat untuk kesihatan kulit. Minummlah sekurang-kurangnya tiga(3) cawan teh hijau setiap hari untuk menanggani proses penuaan dan kerandangan kulit . Kajian juga didapati antioksidan teh hijau dapat mengurangkan risiko kanser kulit. Jadi mulakan minum teh hijau mulai hari ini k..




BROKOLI..!!

~Brokoli kaya vitamin A,C dan K , jenis sayuran ini memang sayuran 'hebat' yang kaya manfaat. Vitamin A menurunkan produksi minyak vitamin C merupakan antioksidan dan vitamin K membantu mencegah kulit rosak dari dalam.




MINYAK BIJI BUNGA MATAHARI(SUNFLOWER)

~Mungkin manfaat asid lemak Omega 3 sudah banyak diketahui , namun asid lemak Omega 6 seperti asid linoleat yang asa di dalam minyak biji bunga matahari juga penting bagi kesihatan kulit. Seperti asid lemak Omega 3 , asid lemak Omega 6 juga mencegah kekeringan kulit dan keradangan  juga penting untuk pembentukkan prostaglandin , iaitu hormon yang memastikan semua sel tubuh bekerja dengan baik.


BADAM..!!

~Kacang badam tidak boleh dilupakan untuk meningkatka kandungan vitamin E didalam tubuh . Kacang ini juga antoksidan penting untuk kesihatan kulit. Kajian menunjukkan dengan makan vitamin E secara oral dapat meningkatkan kadar kelembapan pada permukaan kulit . Jadi amat sesuai diamalkan mereka yang cenderung berkulit kering.



COKLAT HITAM..!!

~Coklat hitam mengandungi flavonol yang dapat mengurangkan terbentuknya kulit kasar dan terbukti mampu meningkatkan peredaran darah sehingga kulit nampak bercahaya. Makan coklat berkandungan paling kurang 60 peratus koko asli dan amalkan makan sekurang-kurangnya 28.4 gram setiap hari..






#ha! kalu kowg nak kulit cantek try la....mna tau an menjadi kekekkeek..:)#

Saturday, 24 December 2011

hElLo !! kO iNgAt aQ hErAn sAnGaT..!!

hari mo cite sket...keke:)
ahah....sekadar untuk mengingat kan kepadanya dan juga diri ni sendiri je..hehhe....



heh!! ko ingat aq hairan ke ko nak tipu aq....tlg la..pe ko dpt ko tipu aq hah!?..kitaowg kawan ngan ko pun xspai 2taun ag ko da buat hal ngan aq dan yg lain2...ko nie an pelik la aq tgop....masa nk kawan ngan member2 aq perh!! tuhan saje yg taw...ubah la sikap tu..kitaowg bole terima mu balik p ko kena ubah sikap ko u..ko nk tau sikap cmna mo ko ubah..sikap dengki mendengki kat kita owg ..k....ko nk dengki buat ap kat kitaowg ha?!...aq rase ap yg ko dpt selama nie aq xpernah un rase dengki kat ko n yang lain2 un...habis tu kenapa da habis sekolah baru nk cr pasal ha!...aq xnk  cr pasal un...k...just ko ubah je sikap ko pastu mintak maaf ngan kita owg ok...kita owg terima ko balik...kita owg xla jahat sgt nakal siket tu ad la...an...

pape un aq sudi memaaf an mu tapi stu je ko kena ubah sikap ko tu..xyah nk dengki mendengki kat kita owg la...kita owg buat un dgn daya usaha kita owg ngak...tolong menolong satu sama lain an bagus drpd post yg bukan2 kat wall ko....ahah....kesian lak aq tgop....kita berbaik2 la ag bgs...ag pun ko ngan aq da kawan dekat setahun da an..xa sal ko dengki kat kitaowg ko nk putus persahabatan cmtu je kut...pikir2 an la k...ap yg aq leh ckp kita owg sudi menerima dgn ko lagi..xyah segan silu la..k...aq knl ko cmna ...bukan niat ko nk ckp kat kita owg ari tu an...mkin ko xleh kawal perasaan dengki ko tu hehehe:)...

"persahabatan nie sapai mati un xan putus melainkan Ianya sendiri yg memutus kan persahabatan itu sendiri...jaga lah kawan kamu sekalian...jauhi lah drpd sikap negatif ....tunjukkan la skap yg positif baru owg suke  dan sayang....k....itu sahaja drpd aq ..Assalammualaikum....!!"

Sunday, 18 December 2011

kalau cinta - alif aziz ft joana (official video hd)

you like ?..i like this song ahahaha:)




Aliff Aziz
Di lubuk hatiku
Adalah kamu
Sebagai ratu

Joanna
Seluruh Jiwaku
Hanya dirimu
Yang aku mahu

Duet
T’lah ku percayakan
Hati ini padamu
Maka kita tak saling risau

Kalau cinta jangan kacau
Kalau sayang tak perlu marah
Kalau ikhlas tak minta berbalas
Serahkan cintamu
Pada yang punya cinta

Joanna
Di lubuk hatiku
Adalah kamu
Yang aku perlu

Aliff Aziz
Seluruh Jiwaku
Hanya dirimu
Yang aku mahu



Thursday, 15 December 2011

Justin Bieber - Pray

i like ..:)


Ohh Ohh Ohh .. and I pray
I just cant sleep tonight.
Knowing that things aint right.
Its in the papers, its on the tv, its everywhere that I go.
Children are crying.
Soldiers are dying
Some people don't have a home
But I know there's sunshine behind that rain
I know there's good times behind that pain, hey
Can you tell me how I can make a change
I close my eyes and I can see a better day
I close my eyes and pray
I close my eyes and I can see a better day
I close my eyes and pray

I lose my appetite, knowing kids starve tonight.
And when I sit up, cause my dinner is still on my plate.
Ooo I got a vision, to make a difference.
And its starting today.

Cause I know there's sunshine behind that rain
I know there's good times behind that pain, hey
Haven`t tell me how I can make a change
I close my eyes and I can see a better day
I close my eyes and pray
I close my eyes and I can see a better day

I close my eyes and pray
For the broken-hearted.
I pray for the life not started
I pray for all the ones not breathing.
I pray for all the souls in need.
I pray. Can you give em one today.
I just cant sleep tonight
Can someone tell how to make a change?

I close my eyes and I can see a better day
I close my eyes and pray
I close my eyes and I can see a better day
I close my eyes and I pray

I pray ..

I close my eyes and pray ..

Justin Bieber - Mistletoe

best the song..i like..aahhahah:)


[Justin Bieber]
It’s the most beautiful time of the year
Lights fill the streets spreading so much cheer
I should be playing in the winter snow
But I'mma be under the mistletoe

I don’t want to miss out on the holiday
But I can’t stop staring at your face
I should be playing in the winter snow
But I’mma be under the mistletoe

With you, shawty with you
With you, shawty with you
With you under the mistletoe

Everyone's gathering around the fire
Chestnuts roasting like a hot July
I should be chillin' with my folks, I know
But I’mma be under the mistletoe

Word on the street santa's coming tonight,
Reindeer's flying in the sky so high
I should be making a list I know
But I’mma be under the mistletoe

With you, shawty with you
With you, shawty with you
With you under the mistletoe

With you, shawty with you
With you, shawty with you
With you under the mistletoe

Eh, love, the wise men followed the star
The way I follow my heart
And it led me to a miracle

Eh love, don't you buy me nothing
I am feeling one thing, your lips on my lips
That's a very, merry Christmas

It’s the most beautiful time of the year
Lights fill the streets spreading so much cheer
I should be playing in the winter snow
But I'mma be under the mistletoe

I don’t want to miss out on the holiday
But I can’t stop staring at your face
I should be playing in the winter snow
But I’mma be under the mistletoe

With you, shawty with you
With you, shawty with you
With you under the mistletoe

With you, shawty with you
With you, shawty with you
Shawty with you, under the mistletoe

Kiss me underneath the mistletoe
Show me baby that you love me so-oh-oh
Oh, oh ,ohhh
Kiss me underneath the mistletoe,
Show me baby that you love me so-oh-oh
Oh, oh ,ohhh

Greyson Chance - Waiting Outside The Lines

best siot ahahah..:)


You never enjoy your lifeLivin' inside the boxYou're so afraid of taking chancesHow are you going to reach the top?
Rules and regulationsForce you to play it safeGet rid of all the hesitationIt's time for you to seize the day
Instead of just sitting aroundAnd looking down on tomorrowYou gotta get your feet off the groundThe time is now
I'm waiting, waiting, just waitingI'm waiting, waiting outside the linesWaiting outside the linesWaiting outside the lines
Try to have no regretsEven if it's just tonightHow you gonna walk aheadIf you keep living blind
Stuck in the same positionYou deserve so much moreThere's a whole world around usJust waiting to be explored
Instead of just sitting aroundAnd looking down on tomorrowYou gotta get your feet off the groundThe time is now, just let it go
I don't want to have to force you to smileI'm here to help you notice the rainbow'Cause I know what's in you is out there
I'm waiting, waiting, just waitingI'm waiting, waiting outside the linesWaiting outside the linesWaiting outside the lines
I'm trying to be patientEach step is the hardestI know you can make itGo ahead and take it
I'm waiting, waiting, just waitingI'm waitingI'm waiting, waiting, just waitingI'm waiting, waiting outside the lines
Waiting outside the linesWaiting outside the lines
You never enjoy your lifeLivin' inside the boxYou're so afraid of taking chancesHow are you going to reach the top?

Jason Mraz - I'm Yours (Live On Earth Single Video)

best3x..i like ..ahaha.:P


Well you done done me and you bet I felt it
I tried to be chill but you're so hot that I melted
I fell right through the cracks
And now I'm trying to get back
Before the cool done run out
I'll be giving it my bestest
Nothing's going to stop me but divine intervention
I reckon it's again my turn, to win some or learn some

But I won't hesitate no more, no more
It cannot wait, I'm yours

Well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you're free
Look into your heart and you'll find love love love
Listen to the music of the moment people dance and sing
We're just one big family
And it's our God-forsaken right to be loved love loved love love

So I won't hesitate no more, no more
It cannot wait I'm sure
There's no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I'm yours
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/j/jason_mraz/im_yours.html ]
And do ya want to scooch on over closer dear,
And I will nibble your ear

I've been spending way too long checking my tongue in the mirror
And bending over backwards just to try to see ya clearer
But my breath fogged up the glass
And so I drew a new face and I laughed
I guess what I'm saying is there ain't no better reason
To rid yourself of vanities and just go with the seasons
It's what we aim to do
Our name is our virtue

I won't hesitate no more, no more
It cannot wait I'm yours
There's no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I'm yours

Well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you're free
Look into your heart and you'll find that the sky is yours
So please don't, please don't, please don't, there's
No need to complicate cause our time is short this
Oh this oh this oh this is our fate, I'm yours


Achik & Nana - Paling Comel

hai..best la lagu nieh ahahah..:P


Tiada ku sangka
Bola-bola api
Yang sedulunya kecil
Telah menjadi besar
Begitulah jua
Harapan padamu
Yang sedulunya kecil
Telah menjadi besar

Biar saja
Aku jadi
Penggantinya
Di sisimu
Kau yang cantik
Sopan santunmu
Paling comel
Di hatiku

Ku tahu kau diluka oleh teman lama

Oh pertama kali
Aku mengenalmu
Kau selalu tersenyum
Tersenyum padaku
Dan seperti jua
Bola-bola api
Makin semarak cinta
Cintaku padamu

Boleh saja
Kau jadilah
Penggantinya
Di sisiku
Kau yang baik
Sopan santunmu
Paling comel di hatiku

Ku tahu kau diluka oleh teman lama

Biar saja
Aku jadi
Penggantinya
Di sisimu
Kau yang cantik
Sopan santunmu
Paling comel
Di hatiku

Ku tahu kau diluka oleh teman lama
Ku tahu kau diluka oleh teman lama

Tiada ku sangka
Bola-bola api
Yang sedulunya kecil
Telah menjadi besar
Begitulah jua
Harapan padamu
Yang sedulunya kecil
Telah menjadi besar

Ku tahu kau diluka oleh teman lama
Ku tahu kau diluka oleh teman lama

Nana&Achik/benang emas

hai lagu nie mmg best gile bagi aq....hehe..:)

e

Benang emas benang suasa
Sayang selasih hamba lurutkan
Kerna cinta badan binasa
Kerna sayang diri terbuang
Sampai di sini hubungan kita
Tidak mungkin bertemu kembali

Inilah cerita duka
Aku yang hanya emas sesaga
Tak terbeli cintamu dara
Aku musafir tiada berharta
Aku musafir tiada berharta
Aku musafir tiada berharta

Aku bukan memandang harta
Apa daya ku seorang wanita
Ayah bonda tak restui kita
Semua berakhir di sini saja
Hanyalah di sini saja

Biar ku simpan kenangan lalu
Jadi pelangi penghias senjaku
Apa dayaku kasih terhalang
Terlukalah hati muda yang malang

Kita bersanding di tirai mimpi
Disaksikan pungguk sendu bernyanyi
Andai sejarah ditulis semula
Kita genggam pelamin yang nyata

Aku tak akan lupa
Cerita duka mengguris jiwa
Apa lagi nak ku kata
Andai cinta kita di sini saja
Andai kasih kita di sini saja

Aku bukan memandang harta
Apa daya ku seorang wanita
Ayah bonda tak restui kita
Semua berakhir di sini saja
Hanyalah di sini saja

Aku tak akan lupa
Cerita duka mengguris jiwa
Apa lagi nak ku kata
Andai cinta kita di sini saja
Andai kasih kita di sini saja

Benang emas benang suasa
Sayang selasih hamba lurutkan
Kerna cinta badan binasa
Kerna sayang diri terbuang
Sampai di sini hubungan kita
Tidak mungkin bertemu kembali

Benang emas benang suasa
Sayang selasih hamba lurutkan
Kerna cinta badan binasa
Kerna sayang diri terbuang
Sampai di sini hubungan kita
Tidak mungkin bertemu kembali

OST Ombak Rindu - Hafiz & Adira

hai hari nie aq nk kongsi an lagu kegemaran aq..best siot...dgr lah kekeek.>!!




Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisiku

Tuhan aku tahu banyak dosaku
Hanya ingat Kamu kala dukaku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya ‘tuk cintaku

Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dariku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung

Hujan bawa air mataku
Yang mengalir membasuh lukaku
Agar dia tahu ku tersiksa
Tanpa cinta dia di hatiku

Hanya mampu berserah
Moga cahaya tiba nanti

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terimaku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisiku

Wednesday, 14 December 2011

PeRaSaAn aQ TeRhAdAp DiRiNyA....!!

hai! semua aq nak cite an ttg seowg gadis idaman aq...!!



ad sowg nie aq mmg minat kat dia...kita mmg rapat gile..aq baru je ag kenal dia...kita owg kenal baru pertengahan 2011...ntah kenapa firts time aq jumpe dia ..rase malu membuak2 gile...mujur la dia nie sowg yg mesra..dia yg tegur aq dulu...pada mule nya aq mmg anggap dia tu sebagai kawan biasa....

bila da lama kenal tu ..perasaan aq bertukar ...tiba2 aq minat kat dia...dan ingin an dia menjadi milik sepenuhnya milik aq....tapi itu mungkin xaka jadi punye ..aq just berserah kepada Allah SWT..sahaja kerna ia sahaja siapa sebenar jodoh aq....tapi aq sgt berharap yg dia lah owg nya suatu hari 6t....hanya dgn dia je aq bole bergurau senda dgn mesra....

tapi dia sudah memiliki owg yg dia minat....aq tidak mehalang dia nk suke or minat siapa2 pun....alangkah aq bole memilikinya ..aq merasa an hidup ni penuh bermakna....stu ag aq tidak berharap 100% kpdnya....w'pun dia bukan milik aq suatu hari 6t ..aq nk tau yg aq ttp mencintainya dgn sepunuh hati sapai bila2....w'pun dia bukan milikku suatu hari 6t aq akn ttp mendoakan kebahagiannya dgn jejaka pilihan hati dia....

firts time aq merasa an jiwa aq yg penuh dgn kegembiraan ...seolah-olah ad seseowg yg lahir drpd hatiku ni....aq mmg xnafi an aq mmg suka an dia...ad kengkawan aq yg bertanya pada aq "erh mu suke ke dia op tul dop?"...aq dgn malu dan segan trus jawab "ish! mana ad aq kawan je la ngan dia suka sebagai kawan ad la"...tapi sekarang da xde dialog cmtu sbb kita owg baru je habis sekolah....

so aq dgn dia masih berhubung melalui handphone dan juga FB...mmg hanya Allah SWT sahaja mengetahui perasaan aq terhadapnya....klu bole 1 saat un aq xmo dia hilang drpd pandangan mata aq..tapi nk buat cmna an..aq berharap suatu hari 6t aq jadian jugak dgn dia...ia la an aq harap dia pun rase ap yg aq rase dan isi hati aq terhadapnya ....

aq malu untuk menyata an aq suka kat dia ...ntah kenapa ...mungkin aq keliru mna stu yg dia suka dan juga minat.......aq bukan lah kemaruk sgt nk bercinta nie....just aq xtau kenapa hati aq sentiasa memberontak klu soal cinta nie....segelintir kengkawan aq dapat detect yg aq nie suka an dia lebih drpd seowg kawan biasa....

Ya Allah engkau bagilah aq pentunjuk dan juga menemui jalan yg mudah untuk aq mendekatinya ya Allah...aq berharap sejurus ia membaca dia akan merasa an ap yg aq rasa selama ni terhadap dirinya itu ya Allah....dan juga sekiranya suatu saat 6t aq dgn si dia tidak disatu an aq berharap ya Allah engkau bagilah dia kebahagian dan juga buka lah pintu rezekiMu terhadapnya ya Allah..!!

Assalammualaikum...!!

IzInKaNlAh KeKaSiHkU..!!

hallo...!!!...puisi cinta untuk Mu seowg sahaja...<3 <3 <3

Bila berlabuh tabir malam indah..Cakerawala pun turut melambai gundah..Pecah duka berganti..Rasa merindu kepadamu..
Telah lama diriku dalam leka..Cuba menyintaimu sepenuh jiwa..Sedangkan itu satu..Kewajipanku terhadapmu..
Indah mahligai yang menanti..Semakin jauh di jangkauan..Dapatkah aku pulang..Berjiwa suci Bagai kekasih dinanti..
Masihkah diri ini..Ada ruang beradu..Dalam mahligai..Sedangkan diri..Telah tercemar..Debu dunia...
Izinkanlah diriku... izinkan aku...Dekat denganmu kasih... dekat denganmu Izinkanlah diri... kekasih sejati
Dekat denganmu kasih... kasih...

Monday, 12 December 2011

CiNtA ItU bUtE oR ApE ??? !!

hai! mood aq da seperti biasa so aq mo tulis kesah cinta itu bute or ap??? !!..


cinta banyak kategori an....cinta setia,cinta xsetia,cinta bute,cinta kerna harta,cinta kerana nafsu dan sebagainya la yg sewaktu dgn nya....kadang2 cinta nie juga membuat an kita alpha(lalai) dgn tanggungjawab kita sebagai pelajar..kenapa aq terap an kesah cinta bute malam nie...da banyak kawan aq bercinta putus..asyik bercinta putus..bila aq tanya knp ko asyik tukar pepuan??..dia ckp da tu bkn jodoh dia nk buat cmna ahah...ha..tu la pasal bik belajar lu baru bercinta..just klu nk bercinta sgt tu tggu la kat U 6t ke or masuk kolej lu ke baru cri an..kekkeek..

ap maksud CINTA a...aq xtau ap masuk cinta sebenar...ad spe2 tau ark..klu tau tu ce kongsi ngan aq...tulis kat comment kat bawah tu k....nk ngak tau...asyik couple je owg cakap bercinta..ntah ap cinta tu un aq xpasti..yg aq tau cinta nie antara dua insan yg ditemu an dan bahagia seumur hidupnya..tu je yg aq tau xau la btul ke x..ahah...aq an kadang2 jadi xphm ngan owg bercinta...masa berkawan punye la baik bila da bercinta salah siket xbole..ckp ngan pepuan lain xbole ..pe pasal nk control sgt ..an..lelaki nie mana suke control2 lain la pepuan an..kekkeek..:P

k la sapai kat sini je la...esok luse sambung balik kekekek....selamat malam semua..kekek..Assalamualaikum..!!

kEmArAhAn aQ..!!

hai mo cite sal sendiri lak arini...!!



sebenarnya aq malam nieh hot semacam je nieh..ntah kenapa...!!..arrgghh!!..tapi an aq hairan ngan diri aq sendiri bila marah owg ke or owg wt salah ngan aq ke an cepat je aq maap an....tanpa berpikir byk maap je..w'pun owg tuh wt salah yg besar bg aq...ntah mengapa ...aq nieh jenis yg senang nk maap owg....errh!!

dan satu ag aq nieh xsuke marah2 ..jenis aq setakat wt salah biasa tu xde hal la bg aq....aq nie klu kowg nk tau senang nk maap an owg..stu ag aq xsuke gaduh ngan sesiapa makan masa yg pjg tu an xbaik berdosa....kadang2 tu mari je mood aq xmo maap owg...ntah knp...kadang2 tu terasa jugak ngan kate2 diowg tu an (xmaksud an sesiapa just luahan je) tapi jenis aq nieh suke cool je depan2 kwn w'pun hati aq ngah parah gile masa tu....errh!!

aq xkesah setakat nk joke2 ngan aq xde masalah p tgop tempat la ....tgop la mood aq masa tu cmne leh bawak gura ke x an....time serius kena la serius time joke..joke je la sapai pecah perut an..errh!!...hanya blog nie je tempat aq meluah an semua nie...dalam FB tuh aq just main2 je buat relationship tu un salah....teringin ngak nk an ..p Allah xtemu an ag aq dgn si dia....nak buat cmne an...jodoh pertemuan di Tangan Allah bkn di tangan kita an...

oke la aq xnk la berpanjangan sgt sal remeh temeh nie an....oke fine la aq maap a kowg...i know la you all mo just main2 an aq je nk usik2 aq an...p pasal topik cmtu aq xleh terima ..dan satu ag ..aq xsuka owg memaksa aq ...ckp secret aq kat sape2..plz tlg fhm perasaan aq siket k....xmo gaduh ngan kowg sbb kita semua da habis  n then da tamat sekolah ...kita un jarang jumpe an..so ...aq maap an kowg...

sowy la bb aq emo siket malam nieh....ntah xau knp..mybe disbb an topik kowg buat tadi tu kut...pape un dont worry aq maap an kowg ntuk ari nie....kadang2 nie kita kena jaga jugak hati dan perasaan kawan2 ..time dia bole gura kita gura...time dia cm serius kite kne la serius ngak k....

k la spai kat sini je la ..Assalamualaikum....!!

Sunday, 11 December 2011

gUrU kEsAyaNgAn Ku aNd wE...!!

hai semua pe khabar ..kekek..harap2 semua oke dan juga sihat la an ..heheh..ari nie aq nak cite sal cikgu2 kesayangan aq n we all..ekekek..!!


ha! dalam gamabr nie semua cg2 aq n staff2 yg bekerja kat sekolah aq..kekek...diaowg semua nya baik2 dan juga peramah..ahaha....semua cg2 lam gambar nieh semua nya aq sayang sesangat..kekek...all teacher we are love you all...



ha! nak tau nie spe..keke..nie la Guru kelas yg aq n kengkawan aq sayang gile ahaha...nama cg nie ialah Puan Noriza bt Kassim..hehe...cg nie banyak berjaya kepada kita owg...xkire hujan ttp mari mengajar kelas tambahan yg di anjur an oleh sekolah ahah...aq mmg rindu gile kat cg nie...aritu ad chatting ngan cg sekejab kat FB lega rase ..terubat sedikit kerinduan ku kpd cg noriza yg tersayang nie ahaha.....cg nie banyak mengajar aq n kengkawan aq step yg senang bila nk jawab soklan MTK..ahah...semua budak2 kelas aq memahaminya dgn tekun..ahaha..tp ad sowg dua je yg keras kepala ahaha...cg noriza ni klu kowg nk tau ...cg nie baik sgt ngan aq..dan kengkawan yg lain..stu ag cg nie suka buat lawak lam kelas kadang2 tu ahah....sbb tu aq suke kat cg nie...kengkawan yg lain un suka ngan cg nieh ahahah..best gile bila time belajar MTK ...rindunya aq rase cm nk masuk sekolah balik je bila ingat time2 cmnie..ahaha..kekekke...



ha! yg nie lak gambar family cg kesayangan aq..ahah...cg aq yg perempuan tu nama cg nie ialah Nur Nizaha Bt Abd Jalil...ahah..cg nie mengajar subjek PSV...aq nie mmg pandai gile melukis nak2 ag bila time warne mengunakan water kaler perh mmg hebat lah lukisan tu macam real je aq tgop ahaha....aq rindu ngan cg n baby nya tu Ali Zainal Abidin nama baby tuh ahaha....comel an..ha! tgop la mummy n daddynya cmna ahah....aq rindu sgt kat diowg nie...mkin lpas nieh xmacam dulu ag an ...dulu time PSV naik p kat Bilik PSV ntuk subjek melukis..tapi sekarang da habis SPM melukis un sendiri je kat umah ahaha...so I miss you teacher..:'(..heheh....dan juga aq rindu ngan cg Surianti ngan cg Rohaimi....dua owg cg nie un mengajar budak2 kelas aq subjek yg sama PSV.....aq rindu gile ngan cg dua owg nie....I miss you teacher....saya harap cg2 xan lupe an sya nye cg....saya akan selalu ingat jasa dan budi baik cg2 selama cg mengajar dan mendidik saya selama nie..:'(...saya harap cg2 doakan kebaikkan saya selama nie nye cg2...:'(...ada masa InsyaAllah saya akan jumpe cg2 sekalian..nye cg2 ..hehhe....



ha! nie pulak nama cg nie Zulkifli b. Hussin....cg nie da xde kat sekolah kami dia sudah pindah ketempat asal kelahirannya di KELANTAN ...cg ni sudah mengajar di sebuah sekolah kat KELANTAN...kita owg mmg rindu2 gile kat cg nie....cg nieh banyak membantu kita owg dlm segi teknik melukis dan juga mewarna ....tanpa dia siapa la kami semua..kekekek...tapi sayang naik sahaja kita owg di tingkatan 5 cg nie membuat pertukaran untuk berpindah ke KELANTAN...mule2 tu kami mmg xdapat nak menerima dugaan nie...tiba ari terakhir air mata kami semua menitis setiap seowg..kerana sedih ...cg yg kita owg sangat sayang sudah berpindah ke tempat lain...dan juga cg nie spoting owgnya..mmg senang klu kita nk berurusan pasal ap jua masalah kat cg nieh...heheh..




ha! nie la gambar2 cg disiplin kat sekolah aq....semua nya segak2 dan juga cantik2 an....cg2 nie mmg tegas owgnya tapi aq tahu hati diowg baik...dia tegas kerana melihat perangai pelajar yg tidak sopan apabila bercakap ngan cg2 ...cg2 nie sekiranya kita baik ngan diowg..diowg un akan berlembut nga kita ....so jgn lah kita derhaka kepada cg2 kita kerana tanpa dia..siapa lah kita ....drpd dia la ..kita dpt belajar ABC 123...dan sebagainya...kenang lah jasa2 guru2 yg pernah mengajar an..jgn lah sesekali kita memaki hamun guru2 kita..kerana guru kita sentiasa mendoakan kebaikkan terhadap kita supaya belajar rajin2 dan berjaya seketika 6t...k...sekiranya cg2 ad buat kesalahan terhadap kamu2 semua...maafkan lah cg2 itu..jgn lah sesekali kita menyimpan dendam terhadap guru..itu  tidak baik dan berdosa sahaja..k....

ha! sapai disini saje la kita nye..da lewat malam sgt nie aq mo p tido dulu..Assalamualaikum..!!

HaDy tAk sUkE bLoG oWg TuH..!!

ha ! mesti kowg pelik an kenapa aq tlis cmtu nie aq nak terang an kat kowg semua kekeke..!!


ha! knp aq nak cite sal dia sbb dia ad ckp kat aq yg blog owg tu ad berkait ngan masa silam nya ngan owg tu!!..kekek..dan dia ckp juga ayat2 yg terdapat lam blog owg tu macam nak tuju an kat dia je...adi un ad ckp kat aq yg dia menyesal kenal si owg tu...ahah...biasa la an owg mule2 bercinta mmg la manis bak kate pepatah gigi lebih lembut drpd gusi an..ahahah..tapi bila da berpisah Allah saje la yg tauw cmna perangai si owg tuh....hadi ad berkata"mujurlah aq kenal dia hanya sebentar je" aha...

ha! nak tau pengalaman adi masa kenal ngan owg tuh! nie cite nya....si hadi nie da kenal si owg tu da lama bape taun tu aq xau la an...yg penting mmg da lama...stu ari adi mmg berkenan gile ngan si owg tuh...sapai an aq kate "erh adi bukan cantek un owg tuh"..nak tau ap adi ckp..dia ckp"alah mana mu tau dia dop comei..aq tgp comei pe "..ahah..ha! tu la yg hadi ckp.....lepas tu ad satu story yg menyebab an si dua mempelai nie berpisah dan trus berpaling arah ..ahaha...ad stu cite yg membuat an dia owg berpisah..disebab an gossip dia owg berpisah..nak tau gossip ap..ha! nie gossip nya.."mereka di gossip an bercinta " ahahah...

sebab an gossip tu la semua cg2 tau yg diaowg couple ahahha....dan kemana saje si adi nie pegi mesti ad cg2 tanya "erh adi btul ke awk couple ngan owg tuh???" ..ahahha...ayat yg sama juga berlaku kepada owg tuh ahahha..ha! serius aq xtipu kowg aq jujur ...kenapa aq ckp cm tu kerna aq menyaksi an cg2 tanya si hadi nie masa kita owg kena tlg cg antar buku kat bilik guru bawah ahaha....

last2 aq dgr yg diowg nie da xbertegur sape da...mule aq pelik ngak dulu punya la macam belangkas sekarang da macam ap ntah aq un xau...p last mounth arituh semasa study tuk menempuh SPM aq ad tgop diaowg bercakap ..ttg pelajaran oke je...p bila da habis je SPM nieh diowg cm nak mule balik pegaduhan dulu..MasyaAllah ap nak jadi la ngan dia owg nie...

ha! sapai kat sinie saje la dulu k...Azan un da berbunyi so mo p solat asar dulu...Assalamualaikum...!!

Saturday, 10 December 2011

bLoGgEr BeSt sIoT !!!

ha ! cite nie lak pasal blogger dan juga kegunaannya..k...dgr dan cuba fahami k...


blogger nie kita sepatutnya menulis ap yg kita rase dan juga mkin membuat perniagaan melalui blogspot.com..dgn ini pendapatan bulanan mesti berbeza dgn bulan2 sebelumnya an..tu pun klu pandai niaga melalui laman sosial nie la an..kekek..

ha! satu ag blog nie juga kita xbole senang je nk menyakat owg lam blog kita sendiri..itu nama nya untuk membalas dendam kut ahah...dalam blog nie macam kita leh luah an perasaan kita or pape la yg kowg ase nk tulis cm aq sekarang nieh la....satu ag blog nie juga kowg leh share pendapat an...xkire la dr segi ap un k....ke kowg nak share ttg kecantek an ke ..ap ke an...

InsyaAllah kalu benda yg baik melalui dalam pikiran kita dan kita pula mo share ngan rakyat FB ngan rakyat Blogger InsyaAllah blog kita ramai yg dikunjungi 6t...sekiranya blog kita asyik cerita ttg kita xpuas hati kat owg la...menyesal kawa nga dia lah..menyesal kenal ngan dia la..dan yg lain2 ttg kita yg xpuas hati kat kowg..kadang2 tu rakan2 kita suke ngak bace asyik ko xsuka kat kowg la ap la an..mesti owg muak ngak ngan ko 6t betul x an...so mula drpd sekarang kita bersih an blog kita ngan ayat2 manis dan juga lembut supaya owg bole rase ap yg kita rase sewaktu kita menaip ayat2 berikut tu k...

ha! kowg mesti ingat k..blog nieh sape2 saje bole tgop yg ap kita tulis ttg dia orh wtever la an..kekekek...baik kita pasang niat yg elok untuk menulis blog k.....bila niat da baik dan elok..InsyaAllah ad owg yg sudi melawati blog kita k....dgn lafas terakhir ..assalamualaikum...!!!kekek!!

PeRaSaAn SeOwG BoYfRiEnD !!

hai semua aq nk cite an ttg nieh pulak...dongeng semate2 kekek...



(si BF menyoal si GF!!!)
awk saya tau la awk nie GF saya tapi kenapa sya call saya mesej awk xangkat dan xbalas mesej saya !!..saya ad buat salah ke pada awk ??..knp? ap salah saya awk wess??...ad awk tgop saya jalan ngan mana2 awek ke awk wess??..setahu saya awk sowg je awek saya....!!..

(si GF menjawab soklan yg diberi oleh BFnya)
ye saya mmg GF awk! sebenarnya saya da muak ngan awk..sbb ap sya muak ngan awk sbb awk xpandai ambil hati sya lansung!!awk penting an kerja drpd sya an!! stu ag sya muak ngan awk sbb awk nie dgr ckp kate keluarga awk je...dan yg saya nk ckp nie agak mengecewa an awk kerna saya da ad BF baru  yg lebih kacak dan kaya drpd awk tau...!!

(si BF menyoal si GF)
awk tapi kenapa awk jadi cmnie??..dulu mana awk pikir ttg harta dan kekayaan sya an??...tapi kenapa skrg cpt sgt awk berubah....??dulu awk nk kat sya punya lah lambat sya nk terima awk....!!..awk nie an muka cantek cume satu je yg xcantek..nk tau ap yg xcantek tu perangai awk yg seperti syaitan tu...ingin kan kekayaan drpd usaha owg lain..erh!!!...

(si GF menjawab soklan si BFnya)
alah..saya jadi cmnie un kerna awk asyik mementing an kerja je..sya nie sape la kat pandangan hati dan mate awk..an...!..saya ase awk nie xhirau an saya un..ntah makan ke tidak ke an..oke la..BF baru saya da call ajak keluar makan ...sampai disini saje kita bersama !!!..goodbye My Ex-Boyfriend...:P

(si Bf berkate kpd si Ex-GF)
Ya Allah kenapa cepatnya perpisahan berlaku terhadap aq yg Allah....tetapi ya Allah aq redha dgn ketentuan Mu ya Allah..semoga kau kurniakan aq bakal calon isteri yg solehah dan juga taat kepada suaminya ya Allah..amin2 ya rabbal Alamin....

ha! sapai disini sje lah ceritanya....ha! lain kali bila nk cri bakal isteri tu pilih yg baik2 dan juga peramah k...dan juga minta kepada Allah supaya dapat bakal calon isteri yg taat pada suami dan juga yg solehah disisi Allah dan juga suaminya..k..Assalamualaikum..!!